Monday, May 23, 2016

Nyt bureau til The Body Shop



The Body Shop fejrer sit 40 års jubilæum med et ambitiøst mål: Man vil være verdens mest etiske og bæredygtige virksomhed. I den forbindelse er et dansk bureau valgt som ny partner.

Det er blevet rigtigt populært for brands og virksomheder at lede med lys og lygte efter sit purpose.

Et af dem, der ikke behøver at lede så længe, er skønhedsmærket The Body Shop, der fejrer sit 40 års jubilæum med en ny målsætning under betegnelsen ”Enrich Not Exploit”.

Og som navnet måske antyder, så fejler ambitionerne bestemt ingenting. The Body Shop stræber nemlig efter at blive verdens mest etiske og bæredygtige virksomhed.

Lille bureau hjælper til

I den forbindelse har The Body Shop valgt kommunikationsbureauet Refresh Agency til samarbejdspartner inden for strategisk kommunikation og PR i Danmark.

Bureauet skal hjælpe The Body Shop med at kommunikere deres målsætning og fortsætte missionen om at uddanne og inspirere danskerne inden for bæredygtig og etisk forretningsførelse. 

Refresh Agency er stiftet i 2002 i Boulder, Colorado, USA af danske Sandja Brügmann, og råder over kontorer i Boulder og i København.

-Vi har valgt at samarbejde med Refresh Agency, fordi de har stor erfaring indenfor formidling af bæredygtighed og CSR. Vores mål er at blive verdens mest etiske og bæredygtige globale virksomhed, da vi mener, det er vigtigt at tage ansvar som firma. Vi vil gerne inspirere andre virksomheder til at gøre det samme og i den forbindelse, er vi overbeviste om, at Refresh Agency vil være den rette samarbejdspartner, siger Marianne Gulløv, External Communications Manager, The Body Shop Danmark.


14 konkrete mål

The Body Shops nye målsætning, Enrich Not exploit, omfatter etiske principper som altid har været grundlæggende for The Body Shop. The Body Shop var således ved etableringen banebrydende med sin filosofi om, at virksomheder har magt til at gøre godt, og efter at mærket blev opkøbt af L'Oreal i 2006, tyder intet altså på, at ambitionerne er blvet mindre. Kæden har idag mere end 3.000 butikker i over 60 lande, heraf 43 i Danmark.

Enrich Not Exploit-målsætningen udfordrer The Body Shop til at gøre endnu mere end de hidtil har gjort på vejen mod at blive verdens mest etiske og bæredygtige virksomhed. Den omfatter 14 specifikke mål i forhold til, hvordan virksomheden ønsker at sikre berigelse af mennesker, produkter og jorden. 

Bureau: Vi glæder os

De 14 mål kan måles og skal være opnået i 2020. The Body Shop udfordrer således sig selv, men som det lyder fra Jeremy Schwatz, bestyrelsesformand og CEO for The Body Shop, så er det bare på med vanten: 'Vi er små, men vi går forrest.'

- Verden har brug for ambitiøse og visionære virksomheder, der tør at sætte store miljømæssige og socialt innovative mål - og sige det højt. Det gør The Body Shop, siger Sandja Brügmann, CEO Refresh Agency
- Det er i tråd med vores forretningsformål i Refresh Agency , hvor vi aktivt vælger at bruge det kapitalistiske flow til at gøre godt. Vi glæder os over at skulle hjælpe The Body Shop på vej med deres ambitiøse målsætning at blive verdens mest etiske og bæredygtige globale virksomhed, slutter hun. 

Du kan læse mere om The Body Shop's målsætning her.

Artiklen kan læses på Markedsføring her.


____________________________________________________

Om The Body Shop
Det globale og etiske skønhedsmærke The Body Shop blev i 1976 grundlagt af Anita Roddick i Brighton, England. The Body shop stræber efter at gøre en positiv forskel i verden ved at tilbyde hudpleje-, hårpleje- og makeupprodukter af høj kvalitet, som er inspireret af naturen og fremstillet på etisk og bæredygtig vis. The Body Shop var banebrydende med sin filosofi om, at virksomheder har magt til at gøre godt og efter at mærket blev opkøbt af L'Oréal i 2006, har det yderligere optrappet denne vision. The Body Shop har mere end 3.000 butikker i over 60 lande, hvoraf 43 er i Danmark.

Om Refresh Agency
Refresh Agency er et kommunikationsbureau med fokus på bæredygtighed, social innovation, bevidst livsstil og virksomhedsførelse baseret på de 5P’er: Passion, Purpose, People, Planet og Profit. Bureauet bruger autentisk ledelse, kommunikation, markedsføring, psykologi, PR og sociale medier til at understøtte brands i USA og Europa. Refresh Agency tilbyder et banebrydende visionært og globalt forretningsperspektiv og arbejder med en omfattende, global portefølje af respekterede firmaer, som Crocs, Goodbelly, Spier, ITO EN, Better Place, The Body Shop, Sustainia og Justin’s. Refresh Agency er stiftet i 2002 i Boulder, CO, USA af danske Sandja Brügmann, og har kontorer i Boulder, CO og København.

Læs mere om Refresh Agency her.



No comments: